FAQ

Hulajnogi XRIDER F10 i F10PRO są urządzeniami o bardzo dużej mocy i powinny być użytkowane przez osoby posiadające doświadczenie w prowadzeniu hulajnóg elektrycznych.
Rekomendujemy odbycie szkolenia z techniki jazdy.

1. Po co mi przegląd zerowy? Czy przegląd zerowy jest ważny?

Przegląd zerowy jest niezwykle ważnym punktem przy zakupie nowej hulajnogi. Przegląd służy przygotowaniu przez autoryzowane serwisy hulajnogi do pierwszej jazdy. Jest on zalecany w celu zminimalizowania ryzyka wypadku wynikającego z niedokręconych śrub, regulacji hamulców i zawieszenia urządzenia.

2. Co jeśli nie zrobię przeglądu zerowego?

Narażasz się na wypadek wynikający z nieprzygotowania urządzenia do jazdy.

3. Kto może wykonać przegląd zerowy?

  • Serwis Centralny.
  • Autoryzowany Punkt Serwisowy XRIDER.

4. Jak często należy robić gruntowny przegląd techniczny hulajnogi?

  • Przed pierwszą jazdą zaraz po zakupie, zwłaszcza jeżeli nie wykonano przeglądu zerowego.
  • Po przejechaniu 200km hulajnogą od ostatniego przeglądu.
  • Po kolizji lub wykryciu:
    • zmniejszenia sprawności hamulców,
    • luzów na urządzeniu,
    • wycieku płynu hamulcowego,
    • zużycia elementów eksploatacyjnych (w szczególności: klocki/tarcze/ogumienie/płyn hamulcowy/uszczelki).

5. Kto może wykonać gruntowny przegląd techniczny hulajnogi?

  • Autoryzowany Punkt Serwisowy XRIDER.
  • Lokalny serwis hulajnóg.
  • Lokalny serwis rowerowy.

6. Jak często sprawdzać stan i kasować luzy hulajnogi?

Za każdym razem przed rozpoczęciem jazdy (zgodnie z instrukcją obsługi).

7. Jak prawidłowo złożyć kolumnę kierownicy?

  • Złóż kolumnę kierownicy do pozycji pionowej.
  • WAŻNE!!! Zakręć żółte pokrętło elementu składania jeżeli posiadasz model z serii F.
  • WAŻNE!!! Zapnij metalową blokadę składania jeżeli posiadasz model z serii M.
  • Upewnij się czy zabezpieczenie przed samoistnym rozłożeniem się kolumny jest prawidłowo zapięte.

8. Urządzenie pokazuje nieprawidłową prędkość / przebieg.

  • Przełącz jednostki prędkościomierza na Km/h (kilometry na godzinę) z ustawionych MPH (mile na godzinę).
  • Małe różnice wskazań prędkości wynikają z kwestii bezpieczeństwa użytkowania. Różnice wskazań są praktyką celowo stosowaną przez producentów samochodów i motocykli oraz hulajnóg elektrycznych.

9. Urządzenie szybko rozładowuje się.

Zwiększony pobór energii z akumulatora jest związany z:

    • ilością uruchomionych silników i dużym poborem prądu,
    • gwałtownym przyspieszaniem,
    • jazdą hulajnogą pod górkę,
    • wagą kierowcy (większa waga = szybsze rozładowanie),
    • rodzajem terenu (nierówne i sypkie podłoże = szybsze rozładowanie),
    • ciśnieniem opon (niższe ciśnienie -> większy opór toczenia = szybsze rozładowanie).

10. Klucz NFC nie działa.

Jeżeli po przyłożeniu klucza NFC hulajnoga sygnalizuje odmowę dostępu sygnałem dźwiękowym oznacza to, że rozprogramowano klucze NFC podczas nieautoryzowanej zmiany ustawień fabrycznych (np. podczas nieumiejętnej próby odblokowania pełnej prędkości)

  •  możliwa naprawa płatna wyłącznie w serwisie centralnym w celu ponownego zaprogramowania kluczy.

11. Po włączeniu hulajnoga nie wymaga żadnego klucza NFC.

Rozprogramowano klucze NFC podczas nieautoryzowanej zmiany ustawień fabrycznych (np. podczas nieumiejętnej próby odblokowania pełnej prędkości)

  • możliwa naprawa płatna wyłącznie w serwisie centralnym w celu ponownego zaprogramowania kluczy.

12. Urządzenie pokazuje inny poziom naładowania na aplikacji i na wyświetlaczu.

Prezentacja poziomu naładowania na wyświetlaczu jest ograniczona do 5 kresek. Każda kreska reprezentuje 20% przedział pojemności baterii. Pięć kresek oznacza poziom 80-100%, cztery kreski oznaczają poziom 60-80%, trzy kreski oznaczają poziom 40-60% itd.

13. Jak prawidłowo połączyć hulajnogę z aplikacją XRIDER.

  • Pobierz i zainstaluj aplikację XRIDER na swoim smartfonie. Możesz ją pobrać z Google Play Store (dla systemu Android) lub App Store (dla systemu iOS).
  • Upewnij się, że Bluetooth w Twoim smartfonie jest włączony.
  • Włącz hulajnogę.
  • Otwórz aplikację XRIDER:
  • W aplikacji w lewym górnym rogu kliknij na ikonkę BT, aplikacja wyświetli listę dostępnych wykrytych dookoła urządzeń.
  • Wybierz swoją hulajnogę z listy dostępnych urządzeń.

14. Prawidłowe ciśnienie w oponach.

Każda opona jest inna i na każdej oponie jest napisane nominalne ciśnienie którego należy się trzymać. Aczkolwiek przy cięższych użytkownikach wręcz wskazane jest przekroczenie tego ciśnienia o ok 30%-40%, jest to całkowicie bezpieczne, nic się nie stanie z oponą ponieważ mają one bardzo dużą tolerancję na rozciąganie.

15. Czy zasilacz do hulajnogi powinien się grzać?

  • Tak, to normalne że pracujący zasilacz się grzeje. W środku każdego zasilacza znajduje się transformator który się nagrzewa podczas pracy pod obciążeniem. Im dłużej jest podłączony tym grzeje się mocniej.
  • „Mocno, średnio, słabo się grzeje” – to indywidualne i subiektywne odczucie każdego użytkownika.

16. Prawidłowa postawa na hulajnodze.

  • Stopy: Umieść jedną stopę z przodu i drugą stopę z tyłu. Upewnij się, że stopy są stabilnie oparte na platformie hulajnogi.
  • Kolana: Trzymaj lekko ugięte kolana, co pozwala lepiej absorbować wstrząsy i utrzymać równowagę.
  • Ciało: Trzymaj ciało w stabilnej, lekko pochylonej do przodu pozycji. To pomaga w utrzymaniu równowagi bez potrzeby manipulowania kierownicą.
  • Ręce: Trzymaj kierownicę lekko, nie wywierając na nią nadmiernego nacisku. Utrzymuj luźne, zrelaksowane ramiona, co pozwala kierownicy swobodnie reagować na ruchy hulajnogi.
  • Balans: Przy hamowaniu i przyśpieszaniu używaj ciała do balansowania, delikatnie przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą oraz na przód lub tyłu. Nie wywieraj nacisku na kierownicę.

17. Odblokowanie hulajnogi - a uznanie reklamacji

  • Jeżeli odblokowanie (ingerencja w oprogramowanie) nie spowodowało bezpośrednio usterki – wtedy takie uszkodzenia są objęte bezpłatną naprawą gwarancyjną. Decyzję podejmuje Autoryzowany Serwis po diagnozie sprzętu.
  • Jeżeli odblokowanie (ingerencja w oprogramowanie) spowodowało bezpośrednio reklamowaną usterkę – wtedy reklamowana usterka nie podlega naprawie gwarancyjnej! Decyzję podejmuje Autoryzowany Serwis po diagnozie sprzętu.

18. Czy samodzielna zmiana opon na nie fabryczne powoduje utratę gwarancji?

Jeżeli wymiana zostanie wykonana profesjonalnie i nie wpłynie ona na użytkowanie urządzenia, to gwarancja nie zostanie utracona. Jeżeli jednak wymiana spowoduje usterki, wówczas urządzenie nie będzie objęte gwarancją. Zalecamy stosowanie oryginalnych części.